Köp Lång väg tillbaka av Mats Källblad!

lvt-stor

Vi fick en låda med Mats Källblads (https://matskallblad.blogspot.se) inbundna seriebok Lång väg tillbaka, för att sälja åt Vänsterpartiet Älmhult. Tack Mats!

Mats växte upp strax utanför Osby, men gick på gymnasiet på Haganässkolan i Älmhult. Utöver att teckna för brödfödan, så spelar han även i bandet Spiken i Kistan (https://www.reverbnation.com/spikenikistan samt https://www.facebook.com/pages/Spiken-i-kistan/182522175123979)

Lång väg tillbaka handlar om klasskillnader och har ett arbetar- och underklassperspektiv. Det går att läsa mer om den här: https://langvagtillbaka.blogspot.se

Lång väg tillbaka är den viktigaste boken jag har gjort. Avsikten har varit att lyfta klassbundna missförhållanden som verkligen existerar. Jag har velat synliggöra medelklassens förakt för obildade människor och samtidigt markera arbetarklassens bildningsförakt. Berättelserna är tillspetsade för att tydliggöra vad klassamhället gör med människor. Det jag är intresserad av är hur mekanismerna och strukturerna ser ut. Jag vill komma åt den klassbundna självgodheten som effektivt håller grupperna isär. I grunden bär vi en kollektiv skuld för att vi har ett samhälle där det anses radikalt att stå upp och säga att en inte vill bli förtryckt och utnyttjad.”

Bokus tar 118 kr för Lång väg tillbaka: https://www.bokus.com/bok/9789185951277/lang-vag-tillbaka/

Köp den för 75 kr inkl porto av oss, eller köp två ex för 120 kr inklusive porto. Pengarna går oavkortat till Vänsterpartiet Älmhults skrala kassa.
Skicka ett mail till [email protected] med adress så skickar vi kontouppgifter.